26 April 2010

Catitan Awal

Tamat sudah cuti akhir sem 2. Walaupun cuti hanya 2 minggu tetapi ia penuh dengan pelbagai aktiviti.Catitan awal ini hanya sekadar berkisar mengenai aktiviti di minggu pertama cuti.
Setelah agak lama tak pulang ke kampung,dapatlah saya bersolat Jumaat di masjid lama Kampung Temin (gambar di atas). Masjid baru Kampung Temin sudah pun hampir siap. Mengikut papan tanda besar yang bertulis 'Projek Kerajaan Barisan Nasional' di tepi jalan besar itu,masjid ini dijangka siap pada bulan Jun 2010.



Kelihatan dari jauh,proses pembinaan masjid baru yang masih giat dijalankan.

Pada sebelah petang Jumaat itu, saya turun pula ke sekolah tercinta yang hanya terletak beberapa kilometer dari rumah. Turun kali ini tidak berseorangan kerana turut disertai beberapa orang lagi sahabat yang terlibat sebagai penganjur program 'ekspress' di SMKA TAHAP ini. Cerita tentang program telah pun diulas lanjut oleh big boss di blognya; http://ninjasufi.blogspot.com dengan posting yang bertajuk "Sireh Pulang Ke Gagang".
Jadi, saya hanya memuatkan lagi beberapa gambar sebagai ulasan tambahan.








Inilah 2 'orang kuat' program yang sedang berdoa agar semua berjalan lancar.












MC Khas ( Imran) sedang berceloteh di tepi pelajar muslimin TAHAP.














Pelajar muslimat memenuhi sampai ke belakang dewan.













Tuan moderator( Syahir) bersama panel ke 2 (Firdaus) dan panel ke 3 (Kak Zuraida) berada di atas pentas yang tak kurang panasnya.














Tayangan 3 video yang berjaya 'memukau' adik-adik pelajar agar kekal di kerusi sehingga jam 11 malam.






Kami berkampung selama hampir 3 hari 2 malam di TAHAP yang juga merupakan medan tarbiyyah kami suatu ketika dahulu.Walaupun pengisian sepanjang program tidak banyak tapi bak kata seorang sahabat saya "Biar kita datang,bukan datang kosong tapi membawa manfaat".
Harap-harap lepas ini kita dapat kembali semula dengan membawa sesuatu yang lebih besar kepada adik-adik TAHAP agar mereka sedar bahawa bertuahnya 'Aku bergelar pelajar TAHAP'.

Tiada ulasan: